Kejohanan Bulan Disember 2018 FEDBG: Ahmad Sharifuddin Muncul Juara

Jeddah, 16 Disember 2018 – Pemain MJBowlers Ahmad Sharifuddin bin Muhammad muncul juara bulan Disember didalam kejohanan bulanan anjuran FEDBG (Filipino Expatriate Damayan Bowling Group), di bawah pimpinan Pip Planas.

Ahmad Sharifuddin (Din) mengharungi sejumlah 6 perlawanan sengit dalam perjalanan mejuarai kejohanan bulan Disember ini. Pada peringkat awal, Din menempatkan diri di tempat keempat dalam kelompok pemain pusingan kelayakan kategori C lelaki. Selepas menumpaskan 3 pemain lain di dalam pusingan play-off, termasuk rakan pemain MJBowlers Wan Kamal Azlan, Din berjaya melayakkan diri ke pusingan separuh akhir. Din meneruskan perjalanan ke pusingan akhir selepas menumpaskan rakan pemain MJBowlers Mazlan Yaakob di pusingan separuh akhir. Di peringkat akhir, Din bertemu dengan pemain kelas O Zaldy Bacero, beserta Mhon Laxamana dan Edward Botardo. Din meneruskan aksi cemerlang, dan berjaya merebut kejuaraan mutlak selepas menumpaskan pemain-pemain lain. Kejuaraan Din ini juga merupakan kali pertama pemain MJBowlers berjaya merebut kejuaraan di dalam kejohanan bulanan anjuran FEDBG.

Sementara itu, pemain wanita MJBowlers Azhanawati Abdul Wahab pula berjaya muncul sebagai Naib Juara kejohanan ini, selepas tumpas tipis kepada Shirley Sagmit di pusingan akhir kategori wanita. Turut serta di dalam pusingan akhir ini adalah Alma Bacero (tempat ketiga) dan Melody Agbayani (tempat keempat). Azhanawati berjaya layak ke pusingan akhir selepas menempatkan diri di tempat pertama pada pusingan kelayakan kategori B wanita.

Pasukan MJBowlers mengucapkan syabas kepada kedua-dua pemain ini kerana mengharumkan nama MJBowlers di persada kejohanan bulan ini. Semoga kejayaan ini menjadi pencetus semangat dan pemangkin buat rakan-rakan lain untuk turut serta memperbaiki mutu permainan dan mencapai kejayaan di masa hadapan, InshaAllah. Ucapan setinggi-tinggi terima kasih buat Coach Mus (Shahwall Mustafa) yang tidak jemu memberikan bimbingan dan dorongan kepada semua pemain-pemain MJBowlers. Tidak lupa juga sekalung penghargaan buat ahli keluarga MJBowlers yang turut membantu dan menyokong pemain-pemain MJBowlers di dalam kejohanan ini.

Kejohanan Bulan Disember anjuran FEDBG, dari kiri: Juara Ahmad Sharifuddin, tempat kedua Edward Botardo, tempat ketiga Mhon Laxamana, dan tempat keempat Zaldy Bacero
Kejohanan Bulan Disember anjuran FEDBG, dari kiri: Juara Shirley Sagmit, tempat kedua Azhanawaiti Abdul Wahab, tempat ketiga Alma Bacero dan tempat keempat Melody Agbayani

Ringkasan Pencapaian Pemain Lelaki:

  1. Ahmad Sharifuddin – Juara Bulan Disember
  2. Mazlan Yaakob – Separuh Akhir (Kategori C)
  3. Mohd Nazrey – Separuh Akhir (Kategori D/E)
  4. Azami Nordin – Pusingan Playoff (Kategori A/B)
  5. Azizan Abdul Aziz – Pusingan Playoff (Kategori A/B)
  6. Wan Kamal Azlan – Pusingan Playoff (Kategori C)
  7. Azmi Junaidi – Pusingan Playoff (Kategori D/E)
  8. Suhaimi Leong – Pusingan Kelayakan (Kategori A/B)

Ringkasan Pencapaian Pemain Wanita:

  1. Azhanawati Abdul Wahab – Naib Juara Bulan Disember
  2. Hasnah Mohamad Dan – Separuh Akhir (Kategori B/C/D/E)
  3. Rozana Ahmad Zaini – Pusingan Kelayakan (Kategori B/C/D/E)
  4. Hayati Kamaruddin – Pusingan Kelayakan (Kategori B/C/D/E)
  5. Norashikin Ismail – Pusingan Kelayakan (Kategori B/C/D/E)
  6. Alyea Qistina Abdul Rashid – Pusingan Kelayakan (Kategori B/C/D/E)

-WKA-